خطیب جمعه گرگان: بر نو كردن و تغییر باطن در سال جدید تاكید كرد
نوشته شده توسط : breketid

حجت الاسلام والمسلمین 'قاسم لیوانی' در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود: در كنار ظاهرباید تلاش شود باطن خود را تغییر داده و نو كنیم، این تغییر در درجه اول اهمیت است.

وی گفت: جبران كاستی هایی كه در امور دینی و دیگر زمینه ها مرتكب شده ایم باعث قرب و نزدیكی به خداوند می شود.

او در ادامه با اشاره به ملی شدن صنعت نفت در سال 1329 افزود: قبل از ملی شدن صنعت نفت، انگلیسیها نفت ایران را به رایگان استخراج و از كشور خارج می كردند، پس از ملی شدن نیز آمریكا مدتی این روند را ادامه داد.

حجت الاسلام لیوانی تصریح كرد: نفت ایران به قیمتی ارزان فروخته می شد و محصولات نفتی با قیمتی گزاف به ایران وارد می شد و این امر به این معنی بود كه ما هم نفت و هم پول به غربیها می دادیم.

وی در ادامه به دوم فروردین سالروز حمله مزدوران رژیم سفاك پهلوی به مدرسه فیضیه قم اشاره و بیان كرد: این حادثه همزمان با سالگرد شهادت امام جعفر صادق(ع) بود و منجر به یك انقلاب بزرگ مردمی شد.

او گفت: در این روز عده زیادی به باد كتك گرفته شدند و برخی نیز شهید و یا زخمی شدند، این جنایت بزرگ و خون شهدا حكومت ستمشاهی را در خود سوزاند.

خطیب جمعه گرگان ادامه داد: همه حكومتهای دنیا بدانند و توجه كنند كه هر خون ناحقی كه به زمین ریخته شود از بین نمی رود و ستمكاران به سزای عمل خود می رسند همانطور كه خون امام حسین(ع) و شهدای كربلا پس از قرون متمادی از بین نرفت، جوشید و آن ستمكاران را به سزای اعمال خود رساند.

وی گفت: حاكمان بحرین و دیگر كشورها بدانند مقابله با مردم حق طلب كه هیچ سلاحی ندارند و طالب حق خود هستند و ریختن خون آنان حكومت این كشورها را در خود می سوزاند و از بین می برد.

او با اشاره به ترور شیخ احمد یاسین افزود: این مرد انقلابی كه سالها در زندانهای رژیم صهیونیستی اسیر بود توسط همین رژیم و پس از نماز صبح ترور شد.

لیوانی تاكید كرد: خون این مرد و دیگر شهدای فلسطین قطعا دامن صهیونیستها را می گیرد و مردم مظلوم فلسطین به خانه های خود باز می گردند.

وی ادامه داد: امروز 25 اسفند نیز مصادف با سالروز ارتحال حاج احمد آقا فرزند امام راحل است كه در دوران انقلاب و پس از پیروزی انقلاب نقش زیادی در رتق و فتق امور امام(ره) داشت و از مسایل مربوط به انقلاب هم یك قدم كوتاه نمی آمد.

خطیب جمعه گرگان در خطبه اول این هفته نماز سیاسی عبادی جمعه گرگان افزود: یكی از مهمترین سیره های نبی خدا(ص) شرح صدر بود كه به معنی دلتنگ نشدن و اهل عفو و بخشش بودن است.

وی اظهار داشت: از دیگر معانی شرح صدر، صبر در برابر جهال و نادانان و ناملایمات، مهر و عطوفت داشتن و عیب پوشی است.

579/7467





:: برچسب‌ها: فلوریدا ,
:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 26 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
Hossein در تاریخ : 1390/12/26/5 - - گفته است :
سلام.
شما می توانید در یک سایت تبلیغاتی برنده ی جایزه های واقعاً نفیسی بشوید. لازم نیست کار سختی بکنید فقط شما بعد از ثبت نام به بقیه هم اطلاع می دهید و به این صورت هر نفری که از طریق شما در سایت عضو شود، شما یک امتیاز می گیرید. بعد وقتی امتیازات به اندازه ی جایزه ای که انتخاب کردی شد، بعد از 2 یا 3 هفته جایزه به دستت می رسد حتی در ایران.
برای مثال playstation3 ، 21 امتیاز می خواهد یعنی وقتی 21 نفر از لینک تو ثبت نام کردند تو برنده ای.
حتماً برای عضویت به وبلاگم سر بزن، اونجا اطلاعات و راهنمای تصویری و لینک سایت را گذاشته ام. منتظرتم ...............



نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: